dosare de arhiva
Nu este de mirare din care cauză până în prezent documentele despre care va fi vorba n-au fost publicate,deşi prezentul material a fost propus la mai multe publicaţiiscrise, care cel puţin se consideră”de dreapta”.Personal am dus varianta scrisă şi suportul electronic la”Flux”,”Literatura şi arta”,”Ziarul de Gardă”,”Capitala”,”gazeta Oraşului”etc.
Cu regret, au trecut 2 ani de atunci,dar nici pînă astăzi n-a fost publicat .Ei ştiu de ce !Acoperită cu câteva straturi de taine şi mistică această supersectă , cum o consideră unii , sau o organizaţie ocultistă mondială cu o conducere sionistă , cum consideră alţii are un sistem de camuflaj şi de investigaţii performante cu ramificaţii totale , în toate structurile statale , în deosebi din vârful piramidei .
Există o opinie , că din cauza unor metode ale masonilor , care ar fi aproape de cele ale inchiziţiei se scrie , se publică extrem de puţin , cu toate că suntem la început de mileniul III , adică în marele ocean informaţional . Cred că este un lucru firesc , că cei ce deţin vre-o informaţie sau alta dacă doresc să ajungă la bătrâneţe să nu scrie şi să ţină uşa la şură închisă . Frica-i de la Dumnezeu !
Cu toate acestea în ultimii 10-15 ani au fost publicate un şir întreg de lucrări cu caracter informaţional , istoric , filozofic , psihologic şi alte direcţii . Unele sunt probabil scrise la comanda respectivilor farmazoni (aşa erau numiţi masonii ) , deoarece , când cineva este prea lăudat , fără să fie menţionat măcar un moment negativ sau critic te face să pui la îndoială obectivitatea unei sau altei lucrări . Altele sunt scrise filozofic , care cred eu că sunt mai aproape de realitate .
Voi menţiona totuşi cîteva lucrări la respectiva temă , pentru a nu fi numai că vorba ; Victor Duţă”Războiul împotriva minţii noastre” apărută la editura”Icar” din Bucureşti în 2002 ; Paul Ştefănescu”Francmasoneria”apărută la editura “Miracol” în 1997 tot la Bucureşti ; Robert Charroux “Cartea stăpânilor lumii” apărută la editura Lucman tot la Bucureşti ; Anton Pervuşin “Oculitnîe voinî NCVD i SS” apărută în limba rusă la editura “Yauza” în 1998 la Moscova ;Vladimir Istarhov”Udar russcih bogov” apărută în limba rusă la editura “Svitovid” în 2003 la Haricov şi
Jones Robinson”Masonstvo(zabîtîe tainî) o tradurere din engleză în rusă apărută la editura”Cron-Press” în anul 2000 la Moscova .
Sigur că aceste lucrări sunt la moment numai cîteva din cărţile care prezintă organizaţia ocultistă în diferite ipostaze şi văzută din diferite unghiuri de către autorii acestora .
Împotriva masonilor în diferite perioade de timp autorităţile Rusiei ţariste au dus o luptă de lungă durată . Tendinţa spre dominaţie mondială (şi în majoritatea cazurilor destul de fructuoasă ) a acestei structuri a produs reacţii adecvate şi decizii violente din partea tuturor capilor de stat din întreaga lume.
Cu regret , nici Basarabia n-a fost ocolită de activitatea respectivei organizaţii . O sinteză destul de interesantă cu genericul”Masonii în Basarabia “ a apărut în revista istorică care se edita la Chişinău în 1936. În publicaţia amintită printre altele se menţionează:”D-l Prof. N.Iorga stabileşte că mai mulţi Români , încă din secolul XVIII , erau masoni.
Adesea ori în mişcările revoluţionare ale Românilor , mai ales când se necesita o înţelegere premergătoare între confraţii din Principate şi din împărăţiile vecine , se observă o iniţiativă unică la bază ,care putea să fie o societate clandestină cu nuanţe politice , nu alta decât lojele masonice . De altfel , ruşii făceau cercetarea cazului Eteriei paralel cu lojele masonice . Revoluţia din 1848 în Europa , ne poate sluji şi ea ca dovadă .”
Nu ne vom implica în scopurile urmărite de masoni în toată perioada de la existenţă până în prezent .În primul rând , din motiv că scopul acestui studiu este de a pune la dispoziţia cititorului nostru
conţinutul câtorva documente depistate din dosarele poliţiei şi siguranţei române , care sunt depozitate la Arhiva Naţională a Republicii Moldova.
În rândul doi , bănuim că după publicarea a câtorva documente despre masoni , se va continua cu noi materiale necunoscute la tema propusă.
Primul document pe care îl punem la dispoziţia cititorului este o sinteză informativă din 1942 şi este despre organiraţia masonică :
Francmasoneria
1.Dezvoltarea în decursul timpului /origini,dezvoltare şi mijloace de
combatere /
Difiniţie Francmasoneria este o asociaţie internaţională secretă ,cu caracter antinaţional şi anti-creştin , care , prin statutele sale pretextează că urmăreşte progresul moral , politic, religios , etc . al indivizilor ,fără deosebire de rasă , religie etc.,dar în realitate serveşte interesele evreimei în veleităţile acesteia de dominaţie mondială .
Etimologiceşte francmasonerie(englezeşte free-masonry,nemţeşte Freimanverei )înseamnă bresla zidarilor liberi care dintr-o organizaţie profesională la origine ,evoluiază spre organizaţii cu ţeluri specific politice şi cu vaste ranificaţii
Origine şi ţeluri Din toate organizaţiile subversive vechi care şi-au prelungit existenţa până în vremurile moderne , francmasoneria e una din cele mai înconjurate de impreciziuni şi mister , atât în ceiace priveşte originea sa extrem de contraversată cât şi doctrina sa încă şi mai obscură şi mai discutată .
Francmasonii , dintre cei mai de frunte , ei însuşi atribue organiz
aţiei şi dogmelor lor o origine străveche , considerând-o adesea ca o revelaţie supranaturală , ale cărei date primare le cunosc un număr restrâns de iniţiaţi şi pot fi desprinse din semnificaţia simbolică şi diversele legende , care stau la baza ritualului şi structurei organizaţiei lor (triunghi răsturnat-Sfânta Treime învinsă) , steaua lui David , candelabrul cu 7 braţe etc.).
După diversele ramuri ale francmasoneriei originea ei este atribuită diferitor şcoli filozofice , curente mistice sau frământări importante ce s-au înregistrat dealungul istoriei , – în special în antichitate .
De aceia şi în cartea de ritual care se pune în măna celor nou intraţi în F.M. li se spune acolo că originea francmasoneriei “se pierde în adîncul veacurilor” .
Cei mai mulţi francomasoni fixează că început al tradiţiei masone epoca zidirei templului lui Solomon , de care se leagă şi cele mai multe elemente de ritual şi terminologie francmasonică .
La baza doctrinei şi a ritualului lui Solomon şi a uciderii arhitectului Adoniram , care a condus lucrările . Acest arhitect şi-a împărţit lucrătorii în trei categorii : ucenici , tovarăşi şi meşteri şi i-a instruit pe fiecare în conformitate cu cu gradul său . Mai târziu arhitectul a fost omorât de ucenici .
Pe lângă alte surse , mai ales pe această legendă şi pe amănunte
le narative ce i le atribue diverse variante , s-a brodat apoi întreaga construcţie dogmatică şi rituală a francmasoneriei .
Drept ţel suprem al francmasoneriei îl simbolizează “Construi –
rea templului din Ierusalim”, adică instaurarea dominaţiei universa-
le a evreilor.
Dealtfel semnele rituale , – diverse embleme , unele dintre grade etc ., -îşi au o origine sau consonanţă evreiască şi sunt destinate să trezească în sufletul “poporului ales” , răspândit pe faţa pământului
aspiraţii , aspiraţii de hegemonie mondială .
Originea sa evreiască reese în mod clar şi din “profeţiile înţelepţilor Sionului “ , – scrie în congresul rabinilor deşi din o mulţime de confesiuni ale conducătorilor francmasoni ca de exemplu a marelui rabin din New-York ,
Isak Wise : “ Traineria este o instituţie a cărei istorie , grade , funcţiuni , –
de origine şi declaraţiuni sunt de la început până la sfârşit daice”.
(Conspiraţia Lojilor de T.Petrescu , pag.19 )
Iar fostul secretar general al Francmasoneriei Jeanes (…)gain declară: “Francmasonii de la gradul al 18-lea în sus,(d..) de plano,membri ai alianţei universale israelite”(ibidem).
Deci francmosoneria este un instrument de acţiuni pe care îl folosesc evreii aservindu-şi prin el , prin capta ..menilor politici de pretutindeni , guvernele din cele mai multe state.
Sub forma actuală de societate organizată în mod secret şi mistic francmasoneria apare în Anglia la 1797 , când se înfiinţează la Londra “Marea Lojie a Angliei”.
Cu timpul aceasta se transformă dintr-o asociaţie particulară într-o uniune universală . Tendinţa aceasta de amplificare , de propagandă şi organizare internaţională , – luînd ca exemplu şi drept punct de plecare situaţia din Anglia , îşi găseşte o bază în cartea zisă “cartea regulamentelor” ,tipărită la 1738 , fundată pe principiu al uniunei universale .
Odată cu frământările politice şi persecuţiile ce începuse în Anglia şi care dau naştere la un curent de emigrare spre Europa , o mulţime de refugiaţi , în special nobili , vin şi pun bazele francmasoneriei în Franţa şi apoi în Germania . Tot în acest timp francmasonii întră în luptă cu repre-
zentanţii bisericii creştine ceia ce imprima francmasoneriei un caracter negativ , anticreştin conturat puternic , – caracter ce-l accentuiază mult enciclopediştilor la acea epocă .
În secolul XVIII francmasoneria se răspândeşte şi în celelalte state europene şi pătrunde apoi în toate continentele . Secolul următor (al XIX-lea)
este caracterizat printr-o acţiune int(…) să de propagandă ,- care duce la constituirea unei adevărate uniuni universale francmasonice , un paianje-niş inextricabil de organizaţiile cele mai diverse ca aparenţă , dar în realitate
cu o unitate ascunsă desăvârşită .
Sunt 4 ramuri mai importante în care se înparte francmasoneria :
1. MARELE ORIENT . – ce mai importantă . Membrii se întrunesc în grupe , numite ateliere .Grupele consacrate primelor 3 grade (ucenici , tovarăş , maestru ) se numesc lojii , – cele consacrate francmasonilor de al 18 –lea grad sau Rosecroix se numesc capitole , – iar cele compuse din francmasoni de gr. 30 sau “cavaleri Kadoş “ se numesc consilii , sau areopage . Atelierul cel mai mare , care dă gradele se numeşte marele Colegiu al riturilor , care păzeşte tradiţia masonică şi e compus din masonii de gradul 33 .
Lângă acest mare colegiu se găseşte şi consiliul de orine al Marelui Orient ales anual şi însărcinat cu gestiunea etc .
2.RITUL SCOŢIAN se compune din 2 grupuri : consiliul suprem ( cu lojile de perfecţie , capitonele , areopagurile ) şi marile loje(a statului respectiv ).
3. RITUL MISRAIM , având 90 grade , proclamă ordinul masonic oriental
Misaraim . Se ocupă în special de ocultism şi reeditează opere vechi asupra acestei materii .
4.MASONIERA MIXTĂ sau dreptul uman are puţine loje şi se ocupă în special de realizarea principiului egalităţii sociale a oamenilor (bărbat sau
femeie etc.)Vers l ’ invasion , de Lucien Pemjean pag.129-132 ) .
Toate lojile se întrunesc anual în congrese „naţionale” şi la 3 ani în congrese
„internaţionale” .
Fiecare loje are oarecum autonimia sa administrativă , conformându-se con-
stituţiilor şi regulamentelor generale , dar ocult este supusă directivelor
primite de la forurile supreme masonice .
În atelierele şi lojile francmasonice se dezvoltă o intensă activitate politică
şi antireligioasă în scopul de a promova lent şi în mod ideologic o descreşti-
nare şi o deznaţionalizare a populaţiei , pentru a uşura triumful iudaiului
(probabil iudaismului – A.M.)
II APARIŢIA LA NOI
În România francmasoneria este de origine străină , ca şi în mai toate statele .
Ea a fost organizată pe la 1734 de un italian cu nume conspirativ CARA , care
a înfiinţat prima loje la Galaţi , cu alţi compatrioţi ai săi . A înfiinţat apoi la
alta la Iaşi şi le-a pus sub egida Marelui Orient din Italia .
La Bucureşti se fonda la 1857 o loje „Steaua Dunării” sub depentenţa
„Marelui Orient din Franţa” şi printre adepţii ei se găsesc mulţi dintre revoluţionarii de la 1848 .
Tot ca ramuri ale francmasoneriei franceze au mai apărut o serie de loje
ca „înţelepţii din Heliopolis”, „Renaşterea” , „Discipolii lui Pitagor”, etc.
La 1868 se înfiinţează altă loje la Brăila sub denumirea „Farul primitor de
străini”, apoi la 1880 loja „Ilfov” la Bucureşti şi după aceia o mulţime de alte
ramificaţii apar pretutindeni în ţară.
Domnitorii ţării s-au sesizat de pericolul social pe care-l reprezentau aceste organizaţii cu caracter străin şi antinaţional şi la 1865 Domnitorul
Alexandru Ion Cuza a dispus printr-o ordonanţă ca lojile francmosonice
„să intre în adormire”.
Ele însă au continuat să-şi dezvolte activitatea lor subversivă mai departe,
menţinându-şi existenţa camuflată sub diverse aparenţe inofensive .
După războiul mondial ea recapătă din nou în România o existenţă legală.
„MAREA LOJE NAŢIONALĂ DIN ROMÂNIA” avea un statut al său aprobat de Guvern şi înregistrat la Tribunal ( deci personalitate juridică ) ,
avea un sediu cunoscut , un „ buletin oficial” al lojei , redactat şi răspândit la toţi membrii. Ea este supusă şi controlată de „Marea loje din Franţa” .
Totodată francmasoneria , care vegetase o bucată de vreme , îşi ea din nou avânt ,
extinzându-şi ramurile în toate colţurile ţării .
Pentru aşi asigura pătrunderea pretutindeni , în vederea cuceririi puterii politice , francmasoneria întrebuinţează două tactici : faţă de membrii săi ,care în imensa lor majoritate nu cunosc decât formele ei exterioare , – cultivă cel mai
puternic secret , iar faţă de public proclama cu ipocrizie un sistem fals de idei
frumoase şi principii progresiste , umanitare , destinate a camufla fondul şi tendinţele lor reale , a promova astfel interese exclusiv evreeşti .
Papa Leon al XIII precizează pericolul social pe care-l reprezintă francmasoneria :
„ Sub aparenţe minciunoase şi făcând din practică disimulării o regulă constan-
tă de conduită , ca altă dată Manicheenii , francmasonii nu cruţă nici o sforţare
spre a se ascunde şi a nu avea alţi martori decât pe complicii lor .
„ Interesul lor cel mare fiind de a nu părea ceia ce sunt , ei se prefac că sunt amici ai literilor sau filozofi întruniţi spre a cultiva ştiinţa . Ei nu vorbesc decât de râvna lor pentru progresul civilizaţiei , iubirea lor pentru poporul sărac. Dacă ar fi să-i credem ,singura lor ţintă este de a îmbunătăţi soarta mulţimei şi a întinde
foloasele societăţii civile asupra unui număr cât mai mare de oameni . Dar , pre-
supunând că aceste intenţiuni ar fi sincere , ele sunt departe de a cuprinde toate
planurile lor . În adevăr aceia care sunt afiliaţi la secta francmasonă trebuie să promită ca se supun orbeşte şi fără discuţiuni la ordinele şefilor , trebuie să promită de a fi întotdeauna gata , la cea mai mică notificare ,- la cel mai uşor semn de a executa poruncile date consimţind de mai înainte , – în caz contrar ,
a se supune tratamentului celui mai aspru şi chiar morţii .
“ De fapt , nu este o raritate ca pedeapsa cu moartea să se aplice acelora
dintre membri care au fost dovediţi fie de a fi destăinuit disciplina secretă a
societăţii , fie de a se fi împotrivit ordinelor şefilor .
“Şi aceasta se practică cu atâta abilitate încât , de cele mai multe ori ,
executorul acestor sentinţe de moarte scapă de urmărirea justiţiei .
“ A trăi în ascuns şi a voi să fii învăluit în întuneric ; a lega de tine prin
legăturile cele mai strânse nişte oameni , cărora nu le aduci la cunoştinţă de la
început la ce se obligă , reducându-i astfel la starea de sclavi ; a întrebuinţa la
tot felul de atentate aceste instrumente supuse unei voinţi străine ; a arma pentru omor , braţe cu ajutorul cărora se asigură nepedepsirea crimei ; acestea toate
sunt practice monstruoase , condamnate de natură însă-şi .
“ Raţiunea şi adevărul ajung deci spre a proba ca Francmasoneria este
în opoziţie făţişă cu justiţia şi morala .”
Sub orice formă apăruse în România , în ultimul timp francmasoneria deve-
nise atotputernică în afacerile publice şi o serie întreagă de personalităţi poli-
tice proeminente , chiar guvernanţi , activau în cadrul acestora , pentru satisfa-
cerea intereselor oculte străine , în contra celor româneşti . Sub influenţa acesteia s-a dezvoltat de guverne o activitate de macinare a credinţei creştine ,
prin încurajarea sectelor religioase . ( un fel de “masonerie populară “ prin recu-
noaşterea dreptului de prozelitism a acestora , prin susţinerea curentelor ideologice sau ale obiceiurilor anticreştine sau antinaţionale , întâlnindu-se
pe acest drum cu activitatea dizolvantă a unei alte mari organizaţii subversive ,
a “intermaţionalei a 3-a”.
În structura sa francmasoneria apare ca fiind compusă din o serie întrea-
gă de asociaţiuni suprapuse , între care există o comisiune ocultă faţă de
forurile internaţionale şi în afară de ritualul care e uniform , nu există între ele
o comunitate de idealuri şi tendinţe , cele inferioare fiind dirijate de cele superioare spre ţeluri pe care acestea le ignorează .
Forul suprem de dirijare a lor îl reprezintă ordinul francmasonic B “Nai Brith ( fiii legământului ), cu sediul în Chicago , în care este oprit accesul creştinilor şi care ordin la rândul său este în colaborare şi primeşte de la “Înţelepţii Sionului “ adică de la marii rabini ai evreilor din toate statele . Altfel zis francmasoneria internaţională este condusă de evrei .
Ludendorf spunea şi el : „Francmasonii sunt lacheii jidanilor (aşa-i în document –A.M.).
Prin intermediul francmasoneriei evreii au reuşit înainte de război în cele mai multe state să acapareze puterea politică , pătrunzând în toate partidele , fără a se
Înfeoda totuşi vreunuia din ele , ci folosindu-le în interesele sale .
Parlamentarii din diferite state , care sunt recrutaţi din rândul lor rămânând
În totul supuşi ordinului francmasonic , reprezintă în corpurile legiuitoare interesele francmasoneriei , iar nu ale populaţiei care i-a ales .
Exemple sunt numeroase în această privinţă . (Buletinul Oficial al Marelui Orient anul 1903 , pag.365 ) .
La fel francmasonii din cadrul serviciilor publice rămân toţi mandatari ai ordinelor francmasonice din care fac parte .
Poate fi citat ca exemplu faimosul caz al „ scandalului fişelor” , izbucnit în Franţa în 1904 , – când a fost descoperit la Ministerul de Război ,condus de generalul ANDRE , că acesta sub conducerea şefului său de cabinet , căpitanul
MOLLIN şi a altor ofiţeri , organizase un sistem de fişe , conţinând date documentare asupra atitudinei politice a tuturor ofiţerilor armatei franceze .
Din corespondenţa găsită atunci şi care avuse loc între Ministerul de Război
şi Marele Orient , se vedeau manevrele şi imixtiunea în viaţa de stat a acestor
organizaţiuni subterane . În adevăr din anchetarea acestui caz s-a stabilit că
excluderea sau trecerea pe tablouri de avansări ale ofiţerilor sau încadrările
în secţiunile de Stat Major , se făceau nu după criteriul meritelor de ordim militar , ci după acelea ale apartenenţei la francmasonerie .
Sunt o mulţime de asemenea scandaluri , care relevă rolul exorbitant şi
criminal jucat de francmasonerie în conducerea afacerilor de stat .
Francmasoneria de altfel s-a organizat în toate ţările ca un stat în stat ; de
Exemplu cele din România au : un suprem consiliu (un fel de guvern ) , care
da „ înalte decrete” ,şi a bătut diferite decoraţii , timbre şi au fixat infracţiuni
proprii , instanţe judecătoreşti şi au ales mari reprezentanţi ( un fel de corp diplomatic ) etc . , sfidând astfel suveranitatea statului unde fiinţează .
III DEZVOLTAREA LA NOI
Prima lojă înfiinţată în Basarabia a fost cea de la Chişinău , numită „Lumina” în
1923 , după care au apărut o mulţime de alte loje în toate oraşele basarabene.
/ respectiva informaţie se referă la perioada de după 1918 , când Basarabia a revenit
la sânul Patriei, deoare ce în perioada ocupaţiei ţariste ruse1812-1918 la Chişinău au
activat din plin „farmazonii”- A.M. /
În Chişinău au mai fost organizate de „Marea loje naţională a României” ca
secţiuni ale ei , lojile :
Loja „ Libertatea”, Loja „ Bogdan P.Haşdeu” , Loja „C.Negruzzi” , Loja „Basa-
rabia”, etc.
Între membrii cunoscuţi în localitate figurează următoarele persoane , dintre
care unii au avut un rol de conducere în viaţa politică şi socială a acestei provincii
1. Pan Halipa , fost ministru ; 2. Sergiu Niţă , fost ministru ; 3.Gheorghiade St. ,
fost Director al Şcolii Normale de băieţi ; 4. Profirii Nicolae , fost Director al
Drumurilor din Basarabia ; 5. Bender Cristea , farmacist ; 6. Cazacliu Grigore ,
fost Rezident Regal ; 7. Georgescu Vrencea , Consilier Curtea de Apel ; 8.Ionescu
Dârzeu Eugen , Consilier Curtea de Apel ; 9. Sava Aurel , Consilier Curtea de Apel / toţi 3 în prezent la Bucureşti ; 10. Stere C. Gheorghe , fost magistrat , deportat ; 11.Ebervain Alexandru , director al Şcolii Comerciale de băieţi ;
12. Stere Roman , fost inspector General Viticol ; 12. Diaconescu Dumitru ,
colonel în rezervă , farmacist ; 14. Simionescu Roman , profesor , în prezent
director al Şcolii de Bele- Arte din Iaşi ; 15. Scheibler Reinhold , profesor , azi
în Germania ; 16. Preot Gr. Zaharescu , profesor .
IV . POSIBILITĂŢILE DE COMBATERE
Ca orice asociaţie secretă , în contra intereselor statului în care fiinţează , –
având o organizaţie aparentă reprezentată printr-un statut , publicaţii , manifestaţii , etc. , în acord cu legislaţia statului respectiv , iar alta adevărată ,
ocultă , pe care o tăinuesc prin toate mijloacele de care dispun , identificarea
acţiunilor şi tendinţelor ei reale , precum şi combaterea acesteia este extrem
de dificilă .
În baza organizaţiei sale reale stă o preocupare deosebită de a nu se divulga
secretele ei , dându-i astfel acestei organizaţii oculte un caracter de puternică
conspiraţie .
De aceia controlul de stat asupra tendinţelor reale a francmasoneriei este
adesea iluzoriu şi se mărgineşte la înregistrarea activităţii aparente a acesteia .
Disciplina secretului are la bază prestarea de către n(…)fiţi a unui jurământ
Înfricoşetor că vor păstra toate tainele ce le află .
Jurnalul are forma solemnă următoare :
“Jur înaintea arhitectului suprem al tuturor lumilor de a nu destăinui niciodată secretele , semnele , atingerile , cuvintele , doctrinele şi uzurile francmasoneriei
şi de a păstra asupra acestora o tăcere eternă .
“ Promit şi jur lui Dumnezeu de a nu trăda nimic nici prin semne , nici prin
vorbe , nici prin gesturi , de a nu face să se scrie sau să se litografieze , să se graveze , să se imprime ceva : de a nu publica vre-o dată ceia ce mi s-a încredin-
ţat până în acest moment şi ceia ce mi se va încredinţa în viitor . Mă oblig şi mă
supun la următoarea pedeapsă dacă îmi calc cuvântul :
“ Să mi se smulgă limba din gură , să mi se reteze gâtul , cadavrul meu să fie spânzurat în loje în timpul când se lucrează admiterea unui nou frate , spre a sevi de batjocură a infidelităţii mele şi drept spaimă pentru alţii , în urmă să fie
ars , iar cenuşa să fie aruncată în vânt , ca să nu mai rămână nici o urmă despre
amintirea trădării mele “.
Păstrarea tainei mai este , pe deasupra jurământului , asigurată prin faptul că organizaţiile inferioare nu cunosc scopurile celor suprapuse .
Ori cum este firesc organizaţiile superioare din din acest stat în alt stat , având conducerea reală a celorlalte , acestea sunt ţinute în ignoranţă asupra ţintelor ce le urmăresc .
Ocultismul acestei organizaţiuni reese şi din faptul că diverse grade admini-
strative în organizaţia aparentă , de o importanţă restrânsă , se dau prin alegere
de către membrii organizaţiilor inferioare în întruniri , pe când gradele care conferă unele privilegii şi arată importanţa unui membru în cadrul organizaţiei
reale , oculte , se acordă prin selecţie , de către forurile secrete , care conduc real destinele francmasoneriei .
Organizaţiile francmasonice locale depindeau şi ele de forurile oculte inter-
naţionale , prin “Loja Naţională a României” care îşi prezintă raportul său delegatului lojilor evreeşti şi americane , COSTAFORU , şi era inspectată de organele acestora , -înfăţişarea naţionalistă de la noi fiind adoptată numaim pentru a adormi vigilenţa organelor de apărare a statului .
Pentru combaterea ei ar fi necesar :
– Identificarea tuturor lojilor francmasonice , a membrilor şi urmărirea
activităţii celor ce le conduc ;
_ Înlăturarea din viaţa de stat a evreilor , conducătorii de fapt supremi ai
francmasoneriei ;
– Dezvoltarea instituţiilor de apărare naţională , religioasă , spirituală etc. a
neamului românesc , etc .
– Desfiinţarea tuturor sectelor religioase , interzicerea prozelitismului acestora
confiscarea patrimoniului lor , întrucât tolerarea lor este tot o consecinţă a in-
fluenţei masonice pentru a măcina credinţa creştină etc .
– Sprijinirea activităţii educative a bisericii şi organizarea unei acţiuni de combatere a sectelor şi francmasoneriei în acord cu organele poliţieneşti .
– Un regim naţionalist , bazat pe ideia de ordine şi de asigurarea intereselor
naţionale , trebuie să nimicească fără cruţare orice organizaţie ocultă , care
prejudiciază interesele naţionale româneşti ;
Autodizolvarea din 1938 , în urma căreia a încetat formal a exista în România ,
având un caracter doar aparent , vigilenţa organelor de poliţie şi identificarea
activităţii francmasonilor trebuie intensificată , pentru a se preveni orice încer-
care a acestora de a submina siguranţa naţională şi credinţa s Statului Român.
CONCLUZIUNI 1942
Nu s-a constatat vre-o activitate cu caracter francmasonic din partea organizaţiilor dizolvate , ce au avut acest caracter şi nici din partea persoanelor care sunt cunoscute că au făcut parte de ele . “
Încă nu e momentul să prezentăm un comentariu ştiinţific pe marginea documentului
publicat mai sus . Ţinem să menţionăm , că documentul a fost păstrat în ortografia
originalului .
ALEXANDRU MORARU
Pingback: A FOST MARELE HASDEU FRANCMASON SAU NU?! ENIGMELE ISTORIEI | COLECŢIA MOŞTENIRE
Pingback: A FOST MARELE HASDEU FRANCMASON SAU NU? | A R H I V U S
Pingback: A FOST MARELE HASDEU FRANCMASON SAU NU?! | Secretele Istoriei cu Alexandru Moraru
Pingback: BOGDAN P. HASDEU: A FOST SAU NU FRANCMASON? | CENZURA ESTE FRÂNA GÂNDIRII LIBERE