SCRISORI MEMORABILE: MAREŞALUL ION ANTONESCU CĂTRE SOŢIA SA MARIA

SECRETELE ISTORIEI cu ALEXANDRU MORARU

„Nimeni în această ţară nu a servit poporul de jos cu atâta dragoste, pasiune, dezinteres cum am servit eu. I-am dat totul, de la muncă până la banul nostru; de la suflet până la viaţa noastră, fără a-i cere nimic. Nu-i cerem nici azi.

Judecata lui pătimaşă de azi nu ne înjoseşte şi nu ne atinge. Judecata lui de mâine va fi dreaptă şi ne va înălţa. Sunt pregătit să mor, după cum am fost pregătit să sufăr. După cum şi viaţa mea, toată viaţa mea, mai ales în cei patru ani de guvernare, a fost un calvar; a ta, de asemenea, a fost înălţătoare!

Împrejurările şi oamenii nu ne-au îngăduit să facem binele pe care împreună am dorit cu atâta pasiune să-l facem ţării noastre!

Suprema voinţă a decis altfel. Am fost un învins, au fost şi alţii… mulţi alţii. După dreapta judecată, istoria i-a pus la locul lor. Ne va pune şi pe noi!”

                                     Mareşalul  Ion Antonescu  către soţia sa Maria

(din volumul: Alexandru Moraru, Anatol Petrencu „Mareşalul Ion Antonescu şi Basarabia. Documente de arhivă” Ed. Demiurg, Iaşi, 2008)

Despre SECRETELE ISTORIEI

Alexandru Moraru, istoric-arhivist si publicist, membru al Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România, autor și editor al mai multor cărți și culegeri de documente și materiale elaborate în urma cercetărilor de arhivă, sute și sute de articole și investigații documentare.
Acest articol a fost publicat în Documente, IN MEMORIAM, OAMENI DEOSEBIŢI. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la SCRISORI MEMORABILE: MAREŞALUL ION ANTONESCU CĂTRE SOŢIA SA MARIA

  1. Pingback: Scrisori memorabile: Maresalul Ion Antonescu catre sotia sa Maria |

Lasă un răspuns

