MĂRIA SA – POEZIA: ÎN LOC DE EPILOG…DE MARIA BOTNARU

ÎN LOC DE  E P I L O G…

GD27dHzf11DDLWXpTsfkXQ_r (1)

 

Departe-s de tine, atât de departe,

Cu sufletul greu, îngropat într-o carte,

Cu zbor interzis și cu aripi legate,

Ce țipă, impune să-i dau libertate.

 

Ne-ncrederea crește-ntre doi un zid de cetate,

În care-am ascuns, ca Pandora, grijile toate,

Doar lunga tăcerea se joacă cu vântul

Pe foaia ce-n rânduri păstrează cuvântul.

 

Prin dulci amintiri mi-se-‘mpiedică gândul,

Setos ochiul mână pe pagină rândul,

De parcă viața în cartea aceasta mi-e scrisă

De-o mână,  purtată, la fel, de o inimă tristă.

 

Ca ea, neînfrântă, sătulă-s de-a vieții urgie

Și vorbe pustii, ce-au făcut-o să scrie,

Același noroc, răsturnat din cutia de vise,

Aceeași iubire, zbucnind din scânteile stinse…

 

Nu vreau epilogul cu lacrimi de-a valul,

Rup ochii din carte, să nu-i știu finalul

Și-o las pe un raft, cu taina-ntre file, încinsă

Și-mi țes din speranță și dor aripa întinsă.

 

O, soartă, revarsă lumină în gânduri curate,

Dă-mi, plin, femeiesc, un noroc, sănătate,

La ce adevărul, izvor nesecat de tristețe?

Fă-mi mie finalul din ani, ce musteau tinerețe.

 

Cojește toți spinii, tulpina lucească-n suplețe,

Petala răscoace-o-n parfum de înaltă finețe,

Le-așterne, pe oaza din plapumă, fir lângă fir,

Vreau nopți înecate-n petale de roș trandafir

 

Cu cel care-mi ești eroul de viață și carte,

Cu cel ce mi-ai dat o iubire fără de moarte…

5 august 2015                    Maria  Botnaru

SURSA: http://www.tighinaromaneasca.wordpress.com

Imagine din Internet

Despre SECRETELE ISTORIEI

Alexandru Moraru, istoric-arhivist si publicist, membru al Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România, autor și editor al mai multor cărți și culegeri de documente și materiale elaborate în urma cercetărilor de arhivă, sute și sute de articole și investigații documentare.
Galerie | Acest articol a fost publicat în FĂRĂ COMENTARII:, MĂRIA SA - POEZIA ! (dedicaţii şi...), OAMENI DEOSEBIŢI, SFATURI PENTRU PRIETENII MEI, VIBRAŢIA SUFLETULUI. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

